To już ostatni dzwonek dla największych podatników
Duże firmy, których rok podatkowy pokrywa się z kalendarzowym, powinny do końca roku zamieścić na stronie internetowej pierwsze sprawozdanie o zrealizowanej strategii podatkowej i powiadomić o tym fiskusa.
W przestrzeni publicznej często wyrażany jest pogląd, że z końcem roku konieczne będzie opublikowanie strategii podatkowej. To uproszczenie, które może wprowadzać w błąd. Najwięksi podatnicy mają obowiązek upublicznienia informacji o strategii podatkowej realizowanej w danym roku podatkowym, a nie samej strategii. Sprawozdanie ma zawierać określone elementy, w większości niezwiązane bezpośrednio z samą strategią podatkową.
Dokument ten należy umieścić w języku polskim na własnej stronie internetowej, a w razie jej braku, na stronie internetowej podmiotu powiązanego. Oprócz tego trzeba powiadomić urząd skarbowy o adresie, pod którym dostępne jest sprawozdanie.
Jakie dane trzeba upublicznić
Nowy obowiązek wynika z art. 27c ustawy o CIT. W sprawozdaniu należy zamieścić co najmniej informacje o:
- procesach i procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków podatkowych,
- dobrowolnych formach współpracy z fiskusem (np. w ramach Programu Współdziałania),
- realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium RP,
- transakcjach z podmiotami powiązanymi, których wartość przekracza 5 proc. sumy bilansowej aktywów,
- planowanych lub podejmowanych działaniach restrukturyzacyjnych,
- złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie: interpretacji podatkowych, WIS,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta